Značaj mlečnih proizvoda u ishrani

Izvor: Niški portal | 19-Feb-2021 | 00:03
Sa mlečnim proizvodima odrastamo, i većina njih je uključena u našu svakodnevnu ishranu. Obično je glavni razlog za to raznovrsnost mlečnih proizvoda. Osim toga, upotreba mleka, jogurta, sira i drugih proizvoda od mleka je i deo tradicije, kojoj retko ko odoleva.

Kada se govori o zdravstvenim benefitima mlečnih proizvoda kalcijum je uvek u prvom planu, i to ne treba da čudi - namirnice sačinjene od mleka zaista su veliki izvor ovog važnog minerala. Ipak, mlečni proizvodi imaju i pregršt drugih benefita, podjednako važnih za naše zdravlje i dobar osećaj.

Ukoliko niste imali prilike da o tome saznate više - na pravom ste mestu.

U nastavku teksta obrađujemo značaj mlečnih proizvoda u ishrani, uz konkretne podatke i savete na ovu temu.

 

Veliki izbor mlečnih proizvoda za raznovrsnu ishranu

Širok asortiman proizvoda od mleka jedan je od najvećih benefita koje ove namirnice pružaju.

Zašto je to slučaj?

Mlečni proizvodi se mogu konzumirati u slanim i slatkim jelima, mogu se piti i jesti, deo su različitih recepata, a konzumiraju se i samostalno. Takođe, mogu biti deo različitih dijeta, odnosno prilagođavaju se različitim načinima ishrane.

Sjajan primer za to je i samo mleko - osnova svih ostalih mlečnih namirnica.

Dakle, mleko se može piti samostalno, može se dodati u kafu, šejkove, smutije, kaše i slična jela. Takođe, može biti deo različitih soseva, kolača i drugih jela.

Jogurt pruža podjednako mogućnosti za eksperimentisanje i pripremu jela, a o tome svedoči podatak da možete pronaći jogurte različitih gustina. Isto važi i za maslac i pavlaku.

Sirevi su posebna kategorija mlečnih proizvoda, čija proizvodnja ih je dovela do perfekcije, te su neki sirevi posebni specijaliteti!

Zašto je ova raznovrst mlečnih proizvoda važna?

Važna je zato što pruža mnogo izbora za optimalan dnevni unos nutrijenata koji se nalaze u mlečnim proizvodima. Dakle, lako se može udovoljiti različitim ukusima. To je posebno važno za decu, koja su obično prilično izbirljiva kada je hrana u pitanju. Zato je velika prednost to što se mlečni proizvodi u velikoj meri mogu prilagoditi.

 

Jačanje imuniteta uz mlečne proizvode

Redovno konzumiranje mlečnih proizvoda je od izuzetnog značaja za jačanje i održavanje našeg imuniteta. Razlog za to su mnogobrojni vitamini i minerali koji se nalaze u različitim proizvodima od mleka. Treba znati da se nutritivna vrednost razlikuje od proizvoda do proizvoda, ali da svi imaju benefite koje treba uzeti u obzir.

Tako mleko predstavlja odličnu kombinaciju kalcijuma i vitamina D, kojim se sve češće obogaćuje mleko. Razlog tome je činjenica da vitamin D pospešuje apsorpciju kalcijuma. Mleko je takođe bogato i proteinima.

U jogurtu i kefiru (vrsti mlečnog proizvoda specifično kiselog ukusa, koji se dobija fermentacijom mleka usled kefir gljive) mogu se nalaziti aktivne kulture dobrih bakterija koje direktno utiču na pravilno varenje i rad creva, što je izuzetno značajno za apsorpciju ostalih nutrijenata. Ukoliko želite da povećate unos probiotika unosom mlečnih proizvoda, opredelite se za mlečne proizvode koji imaju dokazano blagotvorno probiotsko dejstvo.

 Takođe, u ovim osvežavajućim napicima nalazi se mnogo proteina, važnih minerala poput kalcijuma, kao i vitamina B. Fermentacijom mleka dobija se i sir čije nutritivne vrednosti najviše zavise od vrste sira. Ono što važi za većinu jeste prisustvo kalcijuma, cinka, fosfora, kao i vitamina D.

Dalje, maslac je takođe sjajan izvor nutrijenata važnih za imunitet. U njemu se nalaze vitamin A i vitamin D. Sve navedeno čini mlečne prozivode grupom namirnica koju nikako ne treba izostaviti kada želite da ojačate svoj imunitet na priordan način.

Izvor kalcijuma - jačanje kostiju i prevencija oboljenja

Kalcijum je prva asocijacija na mlečne proizvode, i to iz sasvim opravdanih razloga - mlečni proizvodi su zaista izuzetno veliki izvor ovog važnog minerala.

Svi znamo da je kalcijum važan, ali nije zgoreg napomenuti i zašto.

Ovaj mineral direktno utiče na pravilan rast i razvoj kostiju kod dece. Tako nedostatak kalcijuma u periodu razvoja može imati posledice poput različitih oboljenja kostiju i problema u pravilnom rastu deteta.

Dalje, tokom života kalcijum je neophodan za zdravlje kostiju, zglobova i zuba. Takođe, učestvuje u regulaciji telesnih tečnosti, utiče i na nervne impulse, a značajan je i za pravilan rad mišića.

Sa godinama, nivo kalcijuma u telu opada, te kosti postaju trošnije, i tada je izuzetno važno povećati unos ovog minerala kako bi se sprečila osteoporoza, kao i druga oboljenja krhkih kostiju, koja mogu dovesti do trajnih problema u organizmu.

Dakle, neophodno je da kalcijum bude deo svakodnevne ishrane ljudi svih starosnih dobi, a imajući u vidu da se kalcijum iz mlečnih proizvoda lako apsorbuje u naš organizam - računica je sasvim jasna.

Koliko često treba konzumirati mlečne proizvode?

Mlečne proizvode bi trebalo konzumirati svakoga dana, a njihova raznovrsnost vam svakako i pruža tu mogućnost.

Oni mogu biti deo svakog obroka, a najbolje je da ih konzumirate sa namirnicama bogatim magnezijumom i vitamin D. Tako su mlečni proizvodi odlični uz zeleno lisnato povrće (poput spanaća i blitve), a sjajno se mogu kombinovati i sa masnim ribama, koje u sebi sadrže vitamin D3.

Mlečne proizvode takođe možete kombinovati sa voćem, a ovo je odlična ideja i za mnoge poslastice u kojima će mališani uživati.

Kažu da se ne može udovoljiti svim ukusima, ali ako je neka grupa namirnica blizu tome onda su to nesumnjivo veličanstveni mlečni proizvodi.

 

Autor: Sandra Stanojković
Foto: pexabay.com
Komentari
0
Pošalji komentar
KYl HdH
Slažem se sa uslovima i pravilima pisanja pisanja komentara.
Povezane Vesti: